Υπόθεση
Ένα
μικρό κοριτσάκι προσπαθεί να πάρει Άριστα 10 στην ορθογραφία, αλλά όλες
οι μέθοδοι που δοκιμάζει για να προετοιμαστεί, αποτυγχάνουν. Κι έτσι
συνεχίζει να κάνει λάθη: τη μια φορά πέντε λέξεις, την άλλη τρεις… ώσπου
μια μέρα, οι συμμαθητές της αποφασίζουν να την βοηθήσουν κρυφά από τη
δασκάλα…
Χαρακτηριστικά
Εκδότης: Πατάκης
Συγγραφέας: Βαγγέλης Ηλιόπουλος
Εικονογράφηση: Μαρία Τζαμπούρα
ISBN: 978-960-16-2255-2
Έτος 1ης Έκδοσης: 2005
Τάξεις: Α’, Β’, Γ'
Κριτική
Πολύ χαριτωμένη και διδακτική ιστορία για παιδιά της Α΄ τάξης. Οι λέξεις εύκολες, οι προτάσεις σύντομες και σαφείς, τα νοήματα απλά και κατανοητά. Η επιμέλεια είναι φροντισμένη, καθώς σε κάθε σελίδα το κείμενο δεν ξεπερνάει τις 3-4 σειρές, ενώ συνοδεύεται από πολύχρωμες, δροσερές και εκφραστικότατες εικόνες, που κάθε τρεις και λίγο αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου τα σκήπτρα και δίνουν στο παιδί την εντύπωση ότι διαβάζει κόμικ. Σε μια περίπτωση βέβαια, τα μπαλονάκια διαλόγου είναι σε σειρά που μπορεί να μπερδέψει κάπως τους μικρούς αναγνώστες, ωστόσο πρόκειται μάλλον για πταίσμα. Στο τέλος του βιβλίου, δυο παιγνιώδεις δραστηριότητες περιμένουν τους μαθητές, μια άσκηση ορθογραφίας και ένας αναγραμματισμός.
Πολύ χαριτωμένη και διδακτική ιστορία για παιδιά της Α΄ τάξης. Οι λέξεις εύκολες, οι προτάσεις σύντομες και σαφείς, τα νοήματα απλά και κατανοητά. Η επιμέλεια είναι φροντισμένη, καθώς σε κάθε σελίδα το κείμενο δεν ξεπερνάει τις 3-4 σειρές, ενώ συνοδεύεται από πολύχρωμες, δροσερές και εκφραστικότατες εικόνες, που κάθε τρεις και λίγο αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου τα σκήπτρα και δίνουν στο παιδί την εντύπωση ότι διαβάζει κόμικ. Σε μια περίπτωση βέβαια, τα μπαλονάκια διαλόγου είναι σε σειρά που μπορεί να μπερδέψει κάπως τους μικρούς αναγνώστες, ωστόσο πρόκειται μάλλον για πταίσμα. Στο τέλος του βιβλίου, δυο παιγνιώδεις δραστηριότητες περιμένουν τους μαθητές, μια άσκηση ορθογραφίας και ένας αναγραμματισμός.
Το βιβλίο προτείνεται κυρίως σε παιδιά Α’ και Β’ τάξης, θα μπορούσαν όμως να το διαβάσουν και μικρότερα που προετοιμάζονται για το σχολείο ή μεγαλύτερα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και χρειάζονται ένα εύκολο κείμενο να ενισχύσει την αναγνωστική τους αυτοπεποίθηση.
Το βιβλίο ανήκει στη σειρά χωρίς σωσίβιο και συγκεκριμένα στο επίπεδο 1 (Καβουράκια), όπου τα κείμενα περιλαμβάνουν μέχρι 250 λέξεις. Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό εκφραστικά πλαίσιο, ο συγγραφέας καταφέρνει με αριστοτεχνικό τρόπο να δώσει ένα μάθημα ακεραιότητας και φιλοτιμίας στα μικρά παιδιά. Η ανώνυμη ηρωίδα, μπορεί να φτάσει στο αντικείμενο του πόθου της (το Άριστα) πολύ εύκολα αν παρανομήσει. Το μόνο που έχει να κάνει, είναι να αποδεχτεί τη βοήθεια των συμμαθητών της, που της δείχνουν αφειδώς την αλληλεγγύη τους στέλνοντας ραβασάκια από κάθε μεριά. Επιλέγει ωστόσο τον δύσκολο δρόμο της αρετής, και τελικά ανταμείβεται γι’ αυτό από τη δασκάλα της, που έτσι κι αλλιώς την παρακολουθούσε.
Μάλλον δεν θα ήταν κακό να το είχαν διαβάσει και ορισμένοι ενήλικες σε υπεύθυνες θέσεις.
Αξίες - Θέματα
Αξιοπρέπεια, Υπευθυνότητα, Εκπαίδευση
Αξιοπρέπεια, Υπευθυνότητα, Εκπαίδευση
Απόσπασμα
- Όλοι κάποτε
παίρνουν Άριστα 10
στην ορθογραφία.
Εγώ δε θα πάρω ποτέ;
Η δασκάλα μού χάιδευε τα μαλλιά
και μου κολλούσε στο τετράδιο ένα
αυτοκόλλητο, χωρίς να το αξίζω.
- Προσπάθησε! μου έλεγε κι εγώ έγραφα
πολλές φορές την ορθογραφία.
Την έγραφα σε χαρτόνια, που τα κολλούσα
στους τοίχους, έλεγα και στη μαμά
πώς γράφονται οι λέξεις, και τις έγραφα
με το δάχτυλο στον αέρα.
Όταν πήγαινα όμως στο σχολείο, ώσπου
να κυνηγήσω τη Ναταλία, να παίξω με τη
Δανάη, να πω ένα μυστικό στην Καλλιόπη,
ξεχνούσα την ορθογραφία.
- Έκανες πέντε λάθη.
- Μα οι λέξεις ήταν οκτώ.
Μόνο τρεις κατάφερα να γράψω σωστά;
1 σχόλιο:
Πολυ ομορφος ο χωρος σας. Μου αρεσει που βαζετε τα βιβλια ανα ηλικια. Ετσι μπορω να διαλεξω για το πρωτακι μου αυτο που θα ειναι το καλυτερο για να μαθει να διαβαζει.
Δημοσίευση σχολίου
διαβάσαμε και σχολιάζουμε...σχολιάζουμε...σχολιάζουμε...