Υπόθεση
Στον Πέτρο δεν αρέσει να τον σηκώνουν στον πίνακα. Κάθε φορά που νιώθει τον κίνδυνο να συμβεί κάτι τέτοιο, σκαρφίζεται διάφορα τεχνάσματα για να μείνει απαρατήρητος. Γίνεται όμως να τη γλιτώνει για πάντα;
Στον Πέτρο δεν αρέσει να τον σηκώνουν στον πίνακα. Κάθε φορά που νιώθει τον κίνδυνο να συμβεί κάτι τέτοιο, σκαρφίζεται διάφορα τεχνάσματα για να μείνει απαρατήρητος. Γίνεται όμως να τη γλιτώνει για πάντα;
Χαρακτηριστικά
Εκδότης: Πατάκης
Συγγραφέας: Μαρία Παπαγιάννη
Εικονογράφηση: Σοφία Τουλιάτου – Πέτρος Μπουλούμπασης
ISBN: 978-960-16-2254-5
Έτος 1ης Έκδοσης: 2007
Εικονογράφηση: Σοφία Τουλιάτου – Πέτρος Μπουλούμπασης
ISBN: 978-960-16-2254-5
Έτος 1ης Έκδοσης: 2007
Τάξεις: Α’, Β’
Κριτική
Άλλη μια χαριτωμένη ιστορία 250 λέξεων (σειρά χωρίς σωσίβιο – Καβουράκια), που απευθύνεται φυσικά σε νέους αναγνώστες. Απλές λέξεις, μικρές προτάσεις, νοήματα ευκολονόητα. Η επιμέλεια είναι και πάλι ιδιαίτερα φροντισμένη, αφού σε κάθε σελίδα συναντάμε πολύχρωμη εικονογράφηση που δένει με το 2-3 σειρών κείμενο, και μας δίνει επιπλέον πληροφορίες με χιουμοριστικό τρόπο. Στο τέλος του βιβλίου, περιμένουν τους μαθητές δύο νέες δραστηριότητες. Η πρώτη, ωστόσο, μάλλον αδιάφορη, ζητάει από τους αναγνώστες –παρατηρώντας το εξώφυλλο- να ζωγραφίσουν την έκφραση που έχει ο πίνακας ανάλογα με το μάθημα στο οποίο εξετάζονται.
Άλλη μια χαριτωμένη ιστορία 250 λέξεων (σειρά χωρίς σωσίβιο – Καβουράκια), που απευθύνεται φυσικά σε νέους αναγνώστες. Απλές λέξεις, μικρές προτάσεις, νοήματα ευκολονόητα. Η επιμέλεια είναι και πάλι ιδιαίτερα φροντισμένη, αφού σε κάθε σελίδα συναντάμε πολύχρωμη εικονογράφηση που δένει με το 2-3 σειρών κείμενο, και μας δίνει επιπλέον πληροφορίες με χιουμοριστικό τρόπο. Στο τέλος του βιβλίου, περιμένουν τους μαθητές δύο νέες δραστηριότητες. Η πρώτη, ωστόσο, μάλλον αδιάφορη, ζητάει από τους αναγνώστες –παρατηρώντας το εξώφυλλο- να ζωγραφίσουν την έκφραση που έχει ο πίνακας ανάλογα με το μάθημα στο οποίο εξετάζονται.
Το βιβλίο προτείνεται κυρίως σε παιδιά Α’ και Β’ τάξης, θα μπορούσαν όμως να το διαβάσουν και μικρότερα που προετοιμάζονται για το σχολείο ή μεγαλύτερα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και χρειάζονται ένα εύκολο κείμενο να ενισχύσει την αναγνωστική τους αυτοπεποίθηση.
Στην τρίτη συνέχεια των περιπετειών του Πέτρου, η εικονογράφηση είναι από τις πιο εμπνευσμένες που έχουμε συναντήσει στη σειρά. Η όλη ιστορία ωστόσο, μοιάζει περισσότερο με σύντομο ανέκδοτο παρά με κείμενο παιδικού βιβλίου. Το τέλος της διήγησης μάλιστα, βρίσκει τον ήρωα στη χειρότερη δυνατή θέση (μακριά από την αυλή και όρθιο στον πίνακα που τόσο μισεί) αφήνοντας πιθανόν ένα αίσθημα ματαίωσης στον αναγνώστη.
Ιδιαίτερα οφέλη σε αξίες και στάσεις δεν είμαι σίγουρος ότι θα αποκομίσουν οι μικροί αναγνώστες από το κείμενο, εκτός αν το πάθημα του Πέτρου τους οδηγήσει στο να μη θέλουν να αποφεύγουν τον πίνακα. Σε αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή αποφασίσουν να ακολουθήσουν το παράδειγμά του ήρωα (όπως πολύ συχνά συμβαίνει όταν ταυτιζόμαστε με αυτά που διαβάζουμε), το βιβλίο τους παρέχει αρκετά πονηρά τεχνάσματα για να το επιχειρήσουν. Ας ελπίσουμε ότι το τελευταίο δεν θα συμβεί, και πως στο μυαλό των μικρών μαθητών θα γίνει η σύνδεση πως ο φυγόπονος τιμωρείται.
Αξίες - Θέματα
Υπευθυνότητα, Εκπαίδευση
Υπευθυνότητα, Εκπαίδευση
Απόσπασμα
Σε κάποιους
δεν αρέσουν
οι φακές,
σε άλλους τα
γιουβαρλάκια.
Σε άλλους δεν αρέσει να παίζουν με κάρτες
και σ’ άλλους να παίζουν με κούκλες.
Σε άλλους δεν αρέσει το ένα
και σ’ άλλους το άλλο.
- Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, λέει
η γειτόνισσά μας, η κυρία Λαμπρινή.
Ε, λοιπόν, εμένα
δε μ’ αρέσει
να σηκώνομαι
στον πίνακα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
διαβάσαμε και σχολιάζουμε...σχολιάζουμε...σχολιάζουμε...