Υπόθεση
Ο Πέτρος πηγαίνει στην Α’ τάξη και πρέπει να αρχίσει να μοιράζεται τα πράγματά του με τα δύο μικρότερα αδέλφια του, τον Ηλία και τον Παναγιώτη. Νιώθει όμως ότι ως μεγαλύτερος, εκείνος είναι ο αρχηγός της παρέας. Άλλωστε ορισμένα πράγματα τα κάνει καλύτερα από όλους... Τι θα συμβεί όμως όταν δώσει μια λανθασμένη οδηγία στα δύο αδέλφια του;
Ο Πέτρος πηγαίνει στην Α’ τάξη και πρέπει να αρχίσει να μοιράζεται τα πράγματά του με τα δύο μικρότερα αδέλφια του, τον Ηλία και τον Παναγιώτη. Νιώθει όμως ότι ως μεγαλύτερος, εκείνος είναι ο αρχηγός της παρέας. Άλλωστε ορισμένα πράγματα τα κάνει καλύτερα από όλους... Τι θα συμβεί όμως όταν δώσει μια λανθασμένη οδηγία στα δύο αδέλφια του;
Χαρακτηριστικά
Εκδότης: Πατάκης
Συγγραφέας: Μαρία Παπαγιάννη
Εικονογράφηση: Σοφία Τουλιάτου – Πέτρος Μπουλούμπασης
ISBN: 978-960-16-1095-5
Έτος 1ης Έκδοσης: 2004
Τάξεις: Α’, Β’
Κριτική
Χαριτωμένη ιστοριούλα από τη σειρά χωρίς σωσίβιο (Καβουράκια – 250 λέξεις), που απευθύνεται σε νέους αναγνώστες. Οι λέξεις είναι απλές και οι προτάσεις μικρές, για να μην μπερδεύουν τα παιδιά. Η επιμέλεια είναι ιδιαίτερα φροντισμένη, και σε κάθε σελίδα συναντάμε χαρακτηριστικές εικόνες με ζωηρά χρώματα, που αποδίδουν την ιστορία παράλληλα με το 2-3 σειρών κείμενο. Στο τέλος του βιβλίου, περιμένουν τους μαθητές ένας λαβύρινθος και ένας γρίφος αποκωδικοποίησης για (ίσως λίγο περισσότερο απ’ ό,τι χρειαζόταν) καλούς γνώστες της αλφαβήτου!
Χαριτωμένη ιστοριούλα από τη σειρά χωρίς σωσίβιο (Καβουράκια – 250 λέξεις), που απευθύνεται σε νέους αναγνώστες. Οι λέξεις είναι απλές και οι προτάσεις μικρές, για να μην μπερδεύουν τα παιδιά. Η επιμέλεια είναι ιδιαίτερα φροντισμένη, και σε κάθε σελίδα συναντάμε χαρακτηριστικές εικόνες με ζωηρά χρώματα, που αποδίδουν την ιστορία παράλληλα με το 2-3 σειρών κείμενο. Στο τέλος του βιβλίου, περιμένουν τους μαθητές ένας λαβύρινθος και ένας γρίφος αποκωδικοποίησης για (ίσως λίγο περισσότερο απ’ ό,τι χρειαζόταν) καλούς γνώστες της αλφαβήτου!
Το βιβλίο θα το προτείναμε κυρίως σε παιδιά Α’ και Β’ τάξης, θα μπορούσαν όμως να το διαβάσουν και μικρότερα που προετοιμάζονται για το σχολείο ή μεγαλύτερα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και χρειάζονται ένα εύκολο κείμενο να ενισχύσει την αναγνωστική τους αυτοπεποίθηση.
Αν το κατάλαβα σωστά, η συγγραφέας θέλει με την αδιαμφισβήτητα χαριτωμένη ιστορία της να πει, πως μαζί με την εξουσία που μας δίνει η ηλικία και οι γνώσεις μας, οφείλουμε να γινόμαστε και περισσότερο υπεύθυνοι (βλ. Spiderman). Θεωρώ ωστόσο ότι το μήνυμα αυτό δεν περνάει με αρκετή σαφήνεια προς τους μικρούς αναγνώστες· ίσως και για το λόγο αυτό, το βιβλίο τούτο μου φάνηκε λιγότερο ολοκληρωμένο σε σχέση με άλλα της ίδιας σειράς.
Να αναφέρουμε κλείνοντας, ότι στο κείμενο παρουσιάζονται και κάποια τεχνάσματα για το πώς ένα παιδί μπορεί να δείξει περισσότερο σπουδαίο στους άλλους, π.χ. κρύβοντας τις φοβίες του ή υποκρινόμενο πως οι γνώσεις του είναι περισσότερες από τις πραγματικές. Ίσως να ήταν καλό κάποιος μεγάλος να συζητήσει με το παιδί πάνω σε αυτά τα ζητήματα, αφού διαβάσουν μαζί την ιστορία.
Αξίες - Θέματα
Υπευθυνότητα, Οικογένεια
Υπευθυνότητα, Οικογένεια
Απόσπασμα
Γειά σας!
Είμαι ο Πέτρος.
Τα αδέλφια μου είναι ο Ηλίας, ο μικρότερος
και ο Παναγιώτης, ο πολύ μικρότερος.
Από την ώρα που ήρθαν οι δύο σπόροι
στο σπίτι όλα άλλαξαν.
Παλιά ήταν όλα για μένα.
Τώρα όλα είναι στα τρία.
Ευτυχώς παραμένω ο μεγαλύτερος.
Δηλαδή ο αρχηγός.
Πηγαίνω στην πρώτη δημοτικού.
Εγώ ξέρω να διαβάζω. Εκείνοι όχι. Κατε-
βάζω τα βιβλία από τα ράφια. Κάνω πως
διαβάζω κι εκείνοι ρωτούν: «Τι γράφει;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
διαβάσαμε και σχολιάζουμε...σχολιάζουμε...σχολιάζουμε...