Υπόθεση
Χαρακτηριστικά
Εκδότης: Πατάκης
Συγγραφέας: Μαρία Παπαγιάννη
Εικονογράφηση: Σ. Τουλιάτου – Π. Μπουλούμπασης
ISBN: 978-960-16-1657-5
Έτος 1ης Έκδοσης: 2005
Σελίδες: 32
Τιμή: περίπου 4 ευρώ
Ηλεκτρονική αγορά εδώ
Τάξεις: Α', Β', Γ'
Κριτική
Το βιβλίο προτείνεται σε παιδιά Α’, Β’ και Γ' τάξης, θα μπορούσαν όμως να το διαβάσουν και μαθητές μεγαλύτερων τάξεων που επιθυμούν να ενισχύσουν την αναγνωστική τους αυτοπεποίθηση.
Η καλύτερη κατά τη γνώμη μου από τις περιπέτειες του Πέτρου. Το δίλημμα του ήρωα αν θα πρέπει να παραμείνει στην ασφάλεια ή να αποκαλύψει τη σκανδαλιά που έκανε, απαλλάσσοντας από τη άδικη μοίρα του τον φασαριατζή της τάξης, μπορεί να γίνει θέμα για μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στην τάξη ή το σπίτι. Θέση σε αυτήν μπορεί να έχει και μια άλλη πτυχή της υπόθεσης: το πλεονέκτημα κύρους που προσφέρει στον Πέτρο ο ρόλος του πρώτου μαθητή στην τάξη... Ρόλος που επηρεάζει τόσο την αντιμετώπιση από τους γονείς του, όσο φυσικά και από την ίδια τη δασκάλα, η οποία παρότι συμπαθέστατη, παραμένει προκατειλημμένη απέναντι στον "χειρότερο" μαθητή της. Στο κλείσιμο της ιστορίας ωστόσο, ο "τελευταίος" αναδεικνύεται σε "πρώτο" και ηθικό νικητή, αφού τελικά καλύπτει τον συμμαθητή του χωρίς δεύτερη σκέψη.
Αξίες - Θέματα
Εκπαίδευση, Φιλία, Χιούμορ.
Απόσπασμα
Στο σχολείο μου είμαι πάντα πρώτος μαθητής.
Αυτό έχει πολλά καλά.
Όταν ο μπαμπάς μου έρχεται στο σχολείο,
γελάει ως τ' αυτιά. Εκείνη τη στιγμή μπορώ να
ζητήσω παγωτό, τσίχλες, ποπκόρν, το περίπτερο ολόκληρο.
Την άλλη φορά που ο μπαμπάς μου θα έρθει
στο σχολείο, θα είμαι πιο προετοιμασμένος.
Θα ζητήσω ένα πολεμικό αεροπλάνο με δυο τουρμπίνες.
Ο Φάνης είναι ο τελευταίος μαθητής στην τάξη.
Έρχεται πάντα χωρίς να έχει κάνει την αντιγραφή,
την ανάγνωση ή τη ζωγραφική. Είναι πολύ τελευταίος.
Αλλά είναι πολύ πρώτος στις φασαρίες.
Στα διαλείμματα, όταν παλεύουμε, μας κερδίζει
όλους με αεροπλανικά κόλπα, ενώ την ώρα του
μαθήματος μουρμουρίζει, τραβάει τις κοτσίδες
των κοριτσιών και μουντζουρώνει τα τετράδιά του.
Στο βιβλίο
πρωταγωνιστεί ο Πέτρος τον οποίο έχουμε συναντήσει ήδη στα βιβλία
Βιβλιοφάγος κατά λάθος, Ποιος είναι ο αρχηγός; και Πάντα; Ο Πέτρος
είναι πρώτος μαθητής και ο Φάνης πρώτος στη φασαρία. Οι δυο τους δεν
είναι φίλοι ως τη στιγμή που ο Πέτρος φτιάχνει μια σαΐτα και την πετάει
στην τάξη. Διστάζει να ομολογήσει την πράξη του για να μην τιμωρηθεί.
Όταν όμως η δασκάλα ετοιμάζεται να τιμωρήσει τον Φάνη, ο Πέτρος βρίσκει
το θάρρος να ομολογήσει «Κυρία, εγώ το έκανα». Και τότε θα γίνει ο
καλύτερος φίλος με τον Φάνη.
Χαρακτηριστικά
Εκδότης: Πατάκης
Συγγραφέας: Μαρία Παπαγιάννη
Εικονογράφηση: Σ. Τουλιάτου – Π. Μπουλούμπασης
ISBN: 978-960-16-1657-5
Έτος 1ης Έκδοσης: 2005
Σελίδες: 32
Τιμή: περίπου 4 ευρώ
Ηλεκτρονική αγορά εδώ
Τάξεις: Α', Β', Γ'
Κριτική
Χαριτωμένη
ιστορία από τη σειρά χωρίς σωσίβιο (επίπεδο Ψαράκια - 400 λέξεις). Η
γραφή της (πολυγραφότατης) Μαρίας Παπαγιάννη είναι όπως πάντα απλή και τα νοήματα κατανοητά, ενώ το χιούμορ θα διασκεδάσει τους μικρούς αναγνώστες. Η επιμέλεια της σειράς είναι όπως ήδη έχουμε αναφέρει πολύ προσεγμένη, και η
όμορφη δουλειά των μόνιμων εικονογράφων του Πέτρου συμπληρώνει το κείμενο και προσθέτει χρώμα και χιούμορ. Στο τέλος του βιβλίου, περιμένουν
τους μαθητές τρεις δραστηριότητες. Η πρώτη είναι παρατηρητικότητας, αφού ζητάει να βρούμε τις διαφορές ανάμεσα σε δύο παρόμοιες εικόνες. Η δεύτερη είναι ορθογραφίας και καλεί τα παιδιά να διορθώσουν μια φράση όπως την γράφουν τρεις διαφορετικοί μαθητές. Η τελευταία και πιο διασκεδαστική, προσφέρει το πατρόν από ένα αεροπλανάκι και καλεί τους μαθητές να το κατασκευάσουν σε χαρτόνι!
Το βιβλίο προτείνεται σε παιδιά Α’, Β’ και Γ' τάξης, θα μπορούσαν όμως να το διαβάσουν και μαθητές μεγαλύτερων τάξεων που επιθυμούν να ενισχύσουν την αναγνωστική τους αυτοπεποίθηση.
Η καλύτερη κατά τη γνώμη μου από τις περιπέτειες του Πέτρου. Το δίλημμα του ήρωα αν θα πρέπει να παραμείνει στην ασφάλεια ή να αποκαλύψει τη σκανδαλιά που έκανε, απαλλάσσοντας από τη άδικη μοίρα του τον φασαριατζή της τάξης, μπορεί να γίνει θέμα για μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στην τάξη ή το σπίτι. Θέση σε αυτήν μπορεί να έχει και μια άλλη πτυχή της υπόθεσης: το πλεονέκτημα κύρους που προσφέρει στον Πέτρο ο ρόλος του πρώτου μαθητή στην τάξη... Ρόλος που επηρεάζει τόσο την αντιμετώπιση από τους γονείς του, όσο φυσικά και από την ίδια τη δασκάλα, η οποία παρότι συμπαθέστατη, παραμένει προκατειλημμένη απέναντι στον "χειρότερο" μαθητή της. Στο κλείσιμο της ιστορίας ωστόσο, ο "τελευταίος" αναδεικνύεται σε "πρώτο" και ηθικό νικητή, αφού τελικά καλύπτει τον συμμαθητή του χωρίς δεύτερη σκέψη.
Αξίες - Θέματα
Εκπαίδευση, Φιλία, Χιούμορ.
Απόσπασμα
Στο σχολείο μου είμαι πάντα πρώτος μαθητής.
Αυτό έχει πολλά καλά.
Όταν ο μπαμπάς μου έρχεται στο σχολείο,
γελάει ως τ' αυτιά. Εκείνη τη στιγμή μπορώ να
ζητήσω παγωτό, τσίχλες, ποπκόρν, το περίπτερο ολόκληρο.
Την άλλη φορά που ο μπαμπάς μου θα έρθει
στο σχολείο, θα είμαι πιο προετοιμασμένος.
Θα ζητήσω ένα πολεμικό αεροπλάνο με δυο τουρμπίνες.
Ο Φάνης είναι ο τελευταίος μαθητής στην τάξη.
Έρχεται πάντα χωρίς να έχει κάνει την αντιγραφή,
την ανάγνωση ή τη ζωγραφική. Είναι πολύ τελευταίος.
Αλλά είναι πολύ πρώτος στις φασαρίες.
Στα διαλείμματα, όταν παλεύουμε, μας κερδίζει
όλους με αεροπλανικά κόλπα, ενώ την ώρα του
μαθήματος μουρμουρίζει, τραβάει τις κοτσίδες
των κοριτσιών και μουντζουρώνει τα τετράδιά του.
3 σχόλια:
πιστεύω ότι το θέμα είναι πολύ καλό....
μπράβο στον Πέτρο...και σε κάθε Πέτρο που δεν μένει στην ασφάλεια της καλής του θέσης!!!
Πολύ όμορφο!Συμφωνούμε!
Καλό καλοκαίρι, καλή ξεκούραση! :))
Δημοσίευση σχολίου
διαβάσαμε και σχολιάζουμε...σχολιάζουμε...σχολιάζουμε...